Menus by Milonic

Nieuw thema op jufsanne.com

Lesideeën voor kleuters

Nieuw thema op jufsanne.com

Berichtdoor Sanne » wo okt 21, 2009 9:00 pm

Ik heb net een nieuw thema geplaatst, Halloween!
Ik ben benieuwd of jullie daar aandacht aan besteden op school.
Ik hoor het graag!
Sanne
Vaste forumbezoeker

Re: Nieuw thema op jufsanne.com

Berichtdoor jufanita » vr okt 23, 2009 4:51 pm

Bij ons op school wordt hier geen aandacht aan besteed. Ik werk op een openbare school, maar het is wel de enige school in het dorp. Dat houdt in dat ongeveer de helft van de schoolbevolking christelijk is. Hoewel we ons altijd zullen blijven profileren als openbare school zijn dit wel dingen waarmee we rekening houden met de schoolbevolking. Zo wordt iets over Harry Potter bijvoorbeeld ook niet door iedereen bij ons op prijs gesteld dus zullen we daar geen klassikale activiteiten mee aanbieden hoewel de boeken wel in de klassenbibliotheek staan.
jufanita
Beginnende forumbezoeker

Berichtdoor smile » vr okt 23, 2009 9:14 pm

Zelf vind ik bepaalde dingen van halloween niet erg, maar ik heb er verder niets mee. Op mijn christelijke school kan dit gewoon niet.
Materialen voor groep 1 en groep 4, Kleuterplein materialen en nog veel meer onderwijsmaterialen: http://www.everyoneweb.com/smiletje
smile
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor jufrenske » ma okt 26, 2009 8:29 pm

er waren vandaag wel kinderen die vroegen of ze verkleed naar school mochten komen, maar schoolbreed besteden we hier geen aandacht aan.
jufrenske
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor Kelly83 » di okt 27, 2009 2:55 pm

Hoi!

Bij ons wordt hier schoolbreed niets mee gedaan, maar omdat de kinderen bij ons in de klas er erg mee bezig waren, hebben we afgelopen week (i.v.m. de vakantie) een dag een halloween-feest gehouden. De kinderen mochten allemaal verkleed naar school komen. Verder hebben we een speciale knutselopdracht gedaan, iets gekookt (pannenkoeken en dan een sjabloon van een spook voor de poedersuiker), hebben we een halloweendisco gehouden met enge muziek, een modeshow, hadden we heksenranja. Verder hebben we natuurlijk ook gewerkt, we zijn bezig geweest met de letters van 'spook'. Het was echt een hele gezellige dag, de kinderen hebben er ook echt naar uitgekeken! Voor ons is het iets wat we volgend jaar weer willen gaan doen.
Kelly83
Beginnende forumbezoeker

Berichtdoor Joyce Reijnen » di okt 27, 2009 9:18 pm

Bij mij op stage wordt geen halloween gevierd, maar de leerlingen hebben het er wel over.
We zijn nu met het Thema herfst bezig, en daarna wordt het Sinterklaas.
Joyce Reijnen
Beginnende forumbezoeker

Berichtdoor rcpvdberg » vr okt 30, 2009 8:10 am

Wij vieren op de dagopvang alleen Halloween op de BSO.

Bij de peuter-dreumes groep verschilt dit van groep. De een maakt wel lampionnetjes en spookvoetjes terwijl de ander echt helemaal op het herfstthema ingaat :D
rcpvdberg
Beginnende forumbezoeker

Berichtdoor AnnedeWaal » vr okt 30, 2009 11:13 pm

Halloween vieren ze bij ons niet op school, misschien om het een christelijke school is.
AnnedeWaal
Beginnende forumbezoeker

Berichtdoor Alexia » ma nov 02, 2009 10:26 pm

Wij vieren ook geen Halloween op school. Ik zou het wel heel leuk vinden om enkele feesten en vieringen terug te zien op de website van juf sanne. Met de nieuwe kerndoelen moet je als school vormgeven aan je identiteit. Hierbij moeten we ook op onze openbare school aandacht schenken aan feesten en vieringen in het algemeen, dus zonder waarde oordeel daarover. Kerst, Pasen en Sinterklaas liggen nu voor de hand. Maar misschien is het een idee om ook andere feesten en vieringen op juf sanne te zien? Bijvoorbeeld Sint Maarten, Oud&Nieuw, ...etc.... Ik denk dan aan een verhaal of kringactiviteit met een verwerkingsactiviteit daarbij. Wat zouden jullie daarvan vinden?
Alexia
Beginnende forumbezoeker

Berichtdoor janske81 » wo nov 04, 2009 4:05 pm

wij werken ook niet over halloween. Er zijn zoveel thema's waar je over kan werken. Met het thema herfst knutsel ik vaak wel spinnen en uilen.
janske81
Beginnende forumbezoeker

Volgende

Keer terug naar Lesideeën