Menus by Milonic

kleuterplein

Methode Kleuterplein

kleuterplein

Berichtdoor hilliebillie » ma okt 12, 2009 11:41 am

Hoi Sanne,

Met heel veel plezier maak ik gebruik van je site. Maar nu heb ik een vraag: je hebt allemaal leuke spullen voor bij Schatkist. Kun je zoiets ook opzetten voor Kleuterplein? Ik wil je mijn dingen wel aanleveren!!

Groetjes,
hilda
hilliebillie
Beginnende forumbezoeker

Re: kleuterplein

Berichtdoor Sanne » di okt 13, 2009 10:15 pm

Hoi Hilda,

Zou jij woordkaarten voor kleuterplein willen? Inderdaad wil ik materiaal voor kleuterplein maken. Maar zo twijfel ik bijvoorbeeld over de maat van de kaarten. Ik zal daarin best advies kunnen gebruiken. Ik vind kleuterplein op zich wel een complete methode. Zijn er dingen die jij mist?
Ik hoor het graag!
Sanne
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor jufrenske » ma okt 19, 2009 7:06 am

Hoi,

Ik werk ook met Kleuterplein, er zitten wel standaard woordkaarten bij van de basiswoorden.
Het formaat is 8,7 breed en 8 cm hoog.
Op de website kun je de woordlijsten per thema downloaden. (na aanmelden)
Er blijven altijd dingen die je zelf moet maken, als je interesse hebt wil ik wel steeds mijn gemaakte dingen doorsturen.
groetjes
jufrenske
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor smile » ma okt 19, 2009 3:38 pm

Hoi Juf Renske,

Ik ben eigenlijk benieuwd wat je ervaringen zijn met het werken van kleuterplein.
Wat mis je bij de methode? Ik vind het namelijk ook erg lijken op de schrijfsleutel. Behalve dat dit andere thema's zijn, ben ik benieuwd of dit aansluit.
Materialen voor groep 1 en groep 4, Kleuterplein materialen en nog veel meer onderwijsmaterialen: http://www.everyoneweb.com/smiletje
smile
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor jufrenske » ma okt 19, 2009 4:34 pm

Hoi,

Tot nu toe (is pas tweede jaar) zijn onze ervaringen erg positief.
Kleuterplein bestaat uit leuke en zinvolle activiteiten. De kinderen zijn bij ieder thema weer enthousiast.
Wij vinden het zelf erg fijn dat je ook je eigen ideeën er in kwijt kan zolang je de tussendoelen via het registratiesysteem in de gaten houdt.
Zo blijft het voor jezelf ook leuk en uitdagend.
Ik ken schrijfsleutel (is het niet leessleutel) niet, maar kan best overeen komen, zag via google dat daar ook raai de kraai bij zit en er komen wel verhalen overeen. Je moet alleen nog wel in sommige dingen zelf actief zijn. Zoals op deze site kun je al van alles downloaden voor schatkist, op de site van schatkist ook. Bij kleuterplein komt er langzaam aan wel meer, hoop dat mensen hun materialen ook insturen!
groetjes
jufrenske
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor smile » ma okt 19, 2009 7:41 pm

Je hebt gelijk de leessleutel, ik was in de war. Zelf had ik het idee dat het ongeveer dezelfde opzet had. Zelf vond ik hiervan ook fijn dat je de tussendoelen erbij kon houden en je aan alles ook even veel kon werken.
Materialen voor groep 1 en groep 4, Kleuterplein materialen en nog veel meer onderwijsmaterialen: http://www.everyoneweb.com/smiletje
smile
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor jufrenske » di okt 20, 2009 7:14 am

Ja dat klopt!
Ze hebben een heel erg handig digitaal systeem ontwikkeld waar je kunt aanklikken welke activiteiten je hebt gedaan en dan geeft het programma van zelf aan of je al genoeg (per jaar) aan het onderdeel hebt gewerkt!
Ook als je dus zelf activiteiten bedenkt, kun je dan kijken aan welk doel je wat meer aandaht moet besteden.
De activiteiten zijn ook een handige leidraad, ze brengen me vaak op nieuwe ideeën.
Ook de leerlinglijsten kun je invullen en per leerling uitprinten. Dat gaan we nu dit jaar voor het eerst echt gebruiken (we gebruiken ook KIJK!) dus ben erg benieuwd. Het lijkt veel werk, maar ik denk als je er eenmaal achter zit dat het dan vanzelf gaat (en dat hoop ik ook haha)
jufrenske
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor smile » vr okt 23, 2009 9:18 pm

Fijn om je ervaringen te lezen!
smile
Vaste forumbezoeker

sinterklaas en kleuterplein

Berichtdoor marion » wo nov 18, 2009 2:22 pm

in kleuterplein is er geen onderdeel mbt sinterklaas en kerst uitgewerkt,
ik ben erg benieuwd hoe er dan gewerkt wordt.....
passen jullie allerlei lessen aan op de manier van kleuterplein

ben erg benieuwd

marion :lol:
marion
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor smile » wo nov 18, 2009 8:03 pm

Wat ik meegemaakt heb is dat ze deze gewone thema's tussendoor doen en hierna weer verder gaan.
smile
Vaste forumbezoeker

Volgende

Keer terug naar Kleuterplein