hallo mijn naam is Esther of wel juffie Esthie momenteel loop ik stage op een openbare Dalton school ik heb het daar prima naar mijn zin.Ik werk al ruim 27 jaar met kinderen maar dan in de kinderopvang en in buurthuizen hier heb ik ook diploma,s voor.Na 27 jaar was het tijd om eens een stapje verder te gaan dus nu doe ik de opleiding onderwijsassistente.
Ik hoop door te kunnen gaan naar de pabo maar weet niet of dit gaat lukken. Momenteel ben ik 5 lange dagen per week van huis en dat vind ik als alleenstaande moeder te veel voor mij en mijn kids.
ik heb 3 kinderen waarvan er nog 2 thuis wonen 1 jongen van 13 en een meisje van 7. op dit moment werk ik nog 2 dagen in de kinderopvang ga ik 1 dag per week naar college en loop ik 2 dagen per week stage. De studie op zich kan ik prima aan maar de combinatie van en werk en stage en college is zwaar, zeker omdat je er dan nog niet bent er zijn nog stage opdrachten die gedaan maar vooral uitgewerkt moeten worden ook voor college heb ik huiswerk en natuurlijk gaat thuis ook alles door. Ik heb voor mij zelf moeten concluderen dat dit te zwaar is dat ik toch echt minimaal 1 dag meer thuis moet kunnen zijn anders trek ik het niet nog 3 jaar. Een stage vergoeding krijg ik niet op dit moment maar wie weet als ik straks klaar ben met deze opleiding dat ik dan als onderwijsassistente kan werken in een school en tegelijk stage kan lopen dan kan ik wellicht wel door naar de pabo. voor deze opleiding moet ik nog 2 opdrachten doen 1 observatie van een kind met gedrags problemen en 2 leerlijnen ontwikkelingslijnen waarvoor ik 3 lessen moet bedenken observatielijsten en of ideeën zijn welkom. mocht je meer van mij willen weten of heb je een leuke baan mail gerust. ik woon in Aalsmeer maar voor een leuke baan verhuis ik als dit nodig is zo.
groetjes juffie Esthie