Menus by Milonic

Janette stelt zich voor

Even voorstellen, wie ben je en wat doe je?

Janette stelt zich voor

Berichtdoor Janette » do jan 19, 2012 8:24 pm

Hallo iedereen,

ik ben Janette, en ben vrijwillig lerares op de Nederlandse (zaterdagochtend)school in Sofia, Bulgarije. Zelf heb ik een lesbevoegdheid voor Russisch op de middelbare school, en een jaar leservaring. Kleuters zijn helemaal nieuw voor me, behalve dat ik er twee thuis heb rondlopen. Deze zomer zijn we met onze twee kinderen, zoon uit 2006 en dochter uit 2008, voor drie jaar naar Bulgarije vertrokken. Op het Nederlandse schooltje staat mijn man (die informaticaleraar is) nu mede voor de oudste groep van ong. groep 5-8, en ikzelf doe de groep peuters/kleuters. Soms heb ik voornamelijk tweejarigen in de groep, soms zesjarigen. Bovendien is de taalkennis van de kinderen heel verschillend. Mijn dochter, met twee Nederlandse ouders en drie jaar Nederlands kinderdagverblijf/peuterspeelzaal achter zich, is moeilijk te vergelijken met een even oud kind dat een Nederlandse vader en Bulgaarse moeder heeft en altijd hier gewoond heeft. Dat maakt het voorbereiden van de lessen nogal lastig. Het leuke is dat uiteindelijk die anderhalf uur die we op zaterdagochtend samen doorbrengen toch altijd heel leuk zijn, zowel voor mij als voor de kinderen.
Ik kijk hier veel op de site rond voor lesideeen, voor mijn jongste groep, maar ook een beetje voor de middelste groep, waar mijn zoon in zit. Dank voor het delen van dit mooie materiaal!
Janette
Beginnende forumbezoeker

Keer terug naar Voorstellen