Menus by Milonic

Ideeën bij aanvullingen

Methode Schatkist

Ideeën bij aanvullingen

Berichtdoor Sanne » wo okt 14, 2009 8:19 pm

Zoals jullie weten maak ik sinds een tijdje aanvullingen bij de methode schatkist.
Ik zou willen weten wat jullie nog missen en waar jullie nog aanvullingen bij zouden willen hebben.
Overigens komen er voor elk thema woordkaarten, ze zijn er nog niet allemaal. Ik ben er nog mee bezig.
Ik hoor het graag!
Sanne
Vaste forumbezoeker

woordkaarten?

Berichtdoor zorgjufke » ma nov 02, 2009 7:43 pm

HOi,

Ik werk in de zorg met de preteaching van schatkist en nu had ik eigenlijk een vraagje over die woordkaarten sluiten die nu aan bij de preteaching? Of bij welke activiteiten sluiten die aan?

Wat ook leuk is als aanvulling bij schatkist is extra dingen die je in de zorg mee kunt nemen, zoals werkblaadjes waar die figuurtjes uit schatkist opstaan zoals vos, of uil of beer.
Vooral visuele dingen zijn welkom zodat je van concreet naar abstract kunt toewerken vooral voor de taalzwakkere kleuters dan!

Ik vind het alleszins heel erg leuk die woordkaarten ik gebruik ze voor vanalles!

Groetjes :)
zorgjufke
Beginnende forumbezoeker

Re: Ideeën bij aanvullingen

Berichtdoor Sanne » ma nov 02, 2009 10:15 pm

De woordkaarten zijn een greep uit de woorden uit het ankerverhaal en uit de activiteiten.
Ze zijn bedoeld als hulpmiddel in de lettermuur en kunnen goed gebruikt worden tijdens de pre-teaching activiteiten.
Schatkist geeft zelf aan dat je de lettermuurkaarten kan laten tekenen. Het is echter wel zo duidelijk als je er woordkaarten van hebt.
Je moet wel onthouden dat maar een select aantal woorden zijn afgebeeld.
Sanne
Vaste forumbezoeker

Re: Ideeën bij aanvullingen

Berichtdoor marijke » di nov 17, 2009 10:24 pm

Bij Kikker in de kou ( winter ) hebben wij de maskers van stof van de dieren gemaakt , zodat de kinderen het verhaal ook na kunnen spelen .
marijke
Beginnende forumbezoeker

Keer terug naar Schatkist