Menus by Milonic

Hoe werk je met Schatkist?

Methode Schatkist

Hoe werk je met Schatkist?

Berichtdoor Alexia » vr okt 16, 2009 7:46 pm

Wij hebben de zichtzending van Schatkist ontvangen.

Nu snap ik niet helemaal hoe je een thema in moet plannen. Wij willen namelijk 1 thema helemaal uit gaan voeren om zo te kijken of het ons bevalt.

Hoe plan je een thema in? Het ankerverhaal komt natuurlijk eerst aan bod, maar hoe ga je dan verder? Doe je ankerpunten door elkaar? Of bijvoorbeeld elke week 1 ankerpunt?

Geven jullie de kinderen daarnaast nog werkjes (knutsels e.d.)? Of bouw je de activiteiten zo om dat het een werkje kan zijn?

Ik ben benieuwd hoe jullie dat aanpakken.

Bedankt alvast! :)
Alexia
Beginnende forumbezoeker

Re: Hoe werk je met Schatkist?

Berichtdoor Sanne » ma nov 02, 2009 10:21 pm

Hoe het met schatkist werkt staat heel goed uitgelegd in de handleiding.
Je kan 1 ankerpunt uitwerken maar ik kies er meestal voor om met 2 ankerpunten te werken.
Je begint met de startactiviteiten, daarna lees je ankerverhaal voor en maak je gebruik van de activiteiten die bij het ankerverhaal horen. Daarna ga je aan de slag met de ankerpunten en tot slot volgt de afsluiting.
Je maakt gebruik van de planning die achterin het ankerboekje zit.
Het is misschien even een gepuzzel maar het gaat steeds gemakkelijker. Mijn advies is om de handleiding goed door te lezen. Er is één hoofdstuk wat echt de kern van het verhaal goed neerzet. Ik weet uit mijn hoofd alleen even niet welk hoofdstuk dat is.
Succes, en als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik hoor ook graag hoe het is gegaan.
Sanne
Vaste forumbezoeker

Keer terug naar Schatkist