Menus by Milonic

hey hallo

Even voorstellen, wie ben je en wat doe je?

hey hallo

Berichtdoor franka » wo okt 21, 2009 11:31 am

Hey hallo,

ook ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Franka en ik ben werkzaam in Den Hoorn (ZH). Ik heb sinds lange tijd weer kleuters en ik vind het helemaal geweldig.
De site van jufSanne vind ik een bruikbare site waar ik veel ideeën vanaf haal! Onze school is al een aantal jaar bezig met structureel coöperatief leren en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind, maar ik ben nu aan het worstelen hoe dit in te zetten bij groep 1/2. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien kunnen we ideeën uitwisselen, want op internet is zeer weinig te vinden.

groetjes Franka ;)
franka
Beginnende forumbezoeker

Re: hey hallo

Berichtdoor jufrenske » do okt 22, 2009 10:03 am

Hoi Franka,
Wij gaan ook binnenkort beginnen met SCL, we zijn nu in de uitprobeerfase, ik probeer uit de boeken verschillende structuren in de groep.
Binnen-buitenkring is al standaard geworden, dat werkt zo lekker. Ook in onze methode Kleuterplein zitten opdrachtjes, heel erg leuk.
Ook teambouwers etc gebeuren dagelijks wel.
Euhm zodra ik meer weet zou ik ook graag willen uitwisselen, want op internet is wel wat te vinden maar meestal voor de bovenbouw.

groetjes
jufrenske
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor juf » di nov 03, 2009 10:27 pm

Hoi ,

Ik doe graag mee met het uitwisselen van ideetjes voor Cooperatief leren: ik werk er nu ook al een poosje mee bij de kleuters en ben ook enthousiast. Ideetjes plaatsen onder het kopje cooperatief leren?
Groetjes juf
juf
Beginnende forumbezoeker

Berichtdoor paarsejuflia » do nov 05, 2009 11:17 pm

Wij werken al een tijdje met cooperatief leren. Per thema plannen we een activiteit die elke klas doet. Ook de midden-en bovenbouw werken er mee. Wij hebben er ook een boek voor maar heb de titel hier niet paraat.Zal het even opzoeken op school. Ook worden we begeleid door schoolbegeleidingsdienst. Wil het werken in je school moet je het niet vrijblijvend doen maar echt als geheel team. Zo herkennen de kinderen steeds terugkomende items/werkwijzen. Ze zijn erg enthousiast.
paarsejuflia
Beginnende forumbezoeker

Keer terug naar Voorstellen