Menus by Milonic

groep 2/3

Al het overige wat met kleuters te maken heeft

groep 2/3

Berichtdoor marion » di nov 10, 2009 1:47 pm

ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van één ieder die met groep 2/3 gewerkt heeft
wat zijn de voor/nadelen
waarom hebben jullie die keuze gemaakt en allerlei opmerkingen die je verder daarover nog kwijt wilt

alvast bedankt ;)
marion
Vaste forumbezoeker

Re: groep 2/3

Berichtdoor marion » za dec 12, 2009 2:29 pm

jammaer dat ik nog geen reactie heb ontvangen want ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen :)
marion
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor Sanne » za dec 12, 2009 8:12 pm

Ik ben er zelf ook heel benieuwd naar, maar ik heb er zelf geen ervaring mee!
Sanne
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor jufrenske » di dec 15, 2009 11:09 pm

We hebben er vorig jaar wel over nagedacht, maar kregen zo'n instroom van kleuters dat we 2 kleuterklassen hebben kunnen maken.
Ik denk dat er goed naar de kleuter moet worden gekeken die in zo'n combinatie terecht komt.
Als je je groep 3 instructie moet geven is het handig als het kind al even zelfstandig kan werken. etc.
dat is meer praktisch.
Ik heb ook een tijdje op en school ingevallen met fasenonderwijs, dat is ook erg interessant (per half jaar wordt er gekeken of het kind naar de volgende fase doorstroomt)
jufrenske
Vaste forumbezoeker

Berichtdoor its_tamara » do dec 31, 2009 4:13 pm

Ik heb een aantal jaren terug stage gelolpen in een 2/3 dit is mij niet zo heel goed bevallen.
De leerlingen zaten allemaal door elkaar als je instructie gaf aan groep 3 moest je dus het hele lokaal doorkijken. Doordat ik in het begin nog niet precies wist wie groep 2 en wie groep 3 was vond ik dit erg lastig.